wtorek, 31 grudnia 2013

Smażone białe kiełbaski z owocowymi musztardami

     Przepis na przekąskę sylwestrową podaję last minute, ale jej przygotowanie zajmuje tylko kilka minut i jest tak prosty, że głupio mi nawet nazywać go przepisem.
     W moim domu w Sylwestra zawsze pojawiał się bigos i smażone z cebulą białe kiełbaski. Podtrzymując tradycję wyniesioną z domu, też zrobiłam takie kiełbaski u siebie, ale bez cebulki i nie na maśle, a na odrobinie oliwy, na patelni grillowej. Chciałam jeszcze przygotować do nich jakiś sos na ciepło, ale postawiłam na wersję ekspresową czyli owocowe musztardy. Wystarczy wymieszać musztardę z jakimś dżemem owocowym. Ja zrobiłam musztardę porzeczkową i żurawinową, ale dobra będzie też morelowa, figowa lub pomarańczowa.
     Nie mam na wyposażeniu równych, małych miseczek na sosy, więc użyłam kolorowych kieliszków do wódki. Na Sylwestra jak znalazł!
     Smażone kiełbaski to dobry pomysł, jeśli organizujecie imprezę u siebie. Gdy w czasie przyjęcia uznacie, że czas podać gościom ciepły posiłek regeneracyjny, nie znikniecie w kuchni na godzinę, tylko na małą chwilkę.


BIAŁE KIEŁBASKI Z OWOCOWYMI MUSZTARDAMI

kilogram surowych białych kiełbasek (niesurowe też mogą być, ja byłam zmuszona takich użyć) - jakieś 40 sztuk, ulubiona musztarda - użyłam sarepskiej i rosyjskiej, dżem z żurawiny, dżem z czarnych porzeczek lub inny, trochę oliwy

Rozgrzewamy patelnię grillową. Smażymy na niej na rumiano kiełbaski z niewielką ilością oliwy.
Mieszamy musztardę z dżemem w równych proporcjach. No albo nierównych, jeśli wolimy smak słodszy lub bardziej pikantny.




 
 
    Tym sposobem w ostatniej niemal chwili dołączam do akcji Sylwester 2013, zorganizowanej przez autorkę bloga Shabby Eat. Udanego wieczoru, niezależnie od tego, jak go spędzacie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz