piątek, 19 września 2014

Smażone podgrzybki z pełnoziarnistymi świderkami

     Grzybobranie nie udało się może nadzwyczajnie, choć miło było w ciepły, słoneczny dzień pochodzić po lasach. To właśnie taka, utrzymująca się od pewnego czasu pogoda, była przyczyną naszych raczej umiarkowanych zbiorów. Nie ma jednak co narzekać, bo z pustymi rękami nie wróciliśmy i starczyło, na długi sznurek suszonych grzybków oraz na patelnię grzybków smażonych.
     Przepis na nie jest tak prosty, oczywisty i znany wszystkim, że aż trochę wstyd go zamieszczać, ale chciałam o nim napisać, bo to takie danie, którego nie jadamy na co dzień. Świeże grzyby są przecież dostępne tylko przez krótki okres w roku, a trzeba się jeszcze po nie pofatygować i trafić w dobre miejsce. Jak już je znajdziemy, stajemy przed dylematem, co z nimi począć. Im mamy ich więcej, tym więcej mamy też opcji ich wykorzystania. Ja uzbierałam niezbyt wiele, więc postawiłam na prostotę. Podsmażone grzyby można podać jako dodatek do mięsa, zjeść z plackami ziemniaczanymi albo po prostu z chlebem. Można też wymieszać z makaronem, tak jak zrobiłam ja. 
     Pogoda właśnie się popsuła i zapowiada się na deszcze, więc może warto wybrać się na grzybobranie jeszcze raz, za kilka dni. 


SMAŻONE PODGRZYBKI Z PEŁNOZIARNISTYMI ŚWIDERKAMI


świeże grzyby leśne - w ilości takiej, jak na zdjęciu (użyłam mniej nadających się do suszenia podgrzybków zajączków i podgrzybków złotawych), mała papryczka chili, 2 ząbki czosnku, jedna złota cebula lub dwie szalotki, masło, natka pietruszki, kilka gałązek świeżego tymianku, sól, pieprz czarny ziarnisty


Grzyby oczyszczamy i kroimy na spore kawałki. Te małe można zostawić w całości. Cebulę, czosnek i chili siekamy drobno.
Na patelni rozgrzewamy masło, podsmażamy na nim cebulę, czosnek i papryczkę. Następnie dodajemy grzyby i solimy je. Gdy się trochę podsmażą, dolewamy trochę wody i dusimy jeszcze kilka minut.
Dodajemy listki oberwane z gałązek tymianku, zmielony pieprz, ewentualnie jeszcze soli. 

Makaron gotujemy, odcedzamy i mieszamy z grzybami. Podajemy posypany posiekaną natką pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz