piątek, 26 września 2014

Ryż z warzywami i kurczakiem w mleku kokosowym

     Za sprawą ogłoszenia internetowego, które opublikowałam ileś lat temu i o którym zdążyłam zupełnie zapomnieć, dołączyłam ostatnio do pewnego autorskiego projektu muzycznego. Okazało się, że oprócz nowego zespołu zyskałam nowego kompana do gotowania i jedzenia oraz rozmów o nich, gdyż jego lider okazał się pasjonatem kuchni. Miałam już okazję zjeść dwa przygotowane przez niego obiady, a przy drugim nawet sama pomagałam, krojąc paprykę i niezręcznie obierając krewetki. Może na niewiele się zdałam, ale myśl, że nie nadaję się do pracy w przetwórni skorupiaków wcale nie jest mi niemiła.
     Po tym wspólnym posiłku zostało sporo pierwszorzędnego, już ugotowanego, afrykańskiego ryżu, którym zostałam obdarowana. Czuję się więc w obowiązku zaprezentować darczyńcy, jak go spożytkowałam. Zrobiłam proste danie z warzywami, kurczakiem i mlekiem kokosowym, którym najedli się Pan D. i mój brat pierwszego dnia mojej wakacyjnej nieobecności. Prezent nie poszedł więc na marne.
      Po pewnym czasie przyznałam się do mojej blogowej działalności i okazało się, że taki coming out może być bardzo pozytywny w skutkach. Od tej pory dostałam już sporo inspiracji, a także środków do ich realizacji. Weszłam w posiadanie puszki jadalnych kasztanów, a także suszarki do grzybów i owoców oraz parowaru. 
     Serdecznie dziękuję mojemu kulinarnemu sprzymierzeńcowi i dobroczyńcy, czując się jednocześnie zobligowana do wykorzystania darów i opisania tego tutaj. Mam nadzieję, że zrealizujemy i omówimy razem jeszcze niejeden przepis!


RYŻ Z WARZYWAMI I KURCZAKIEM W MLEKU KOKOSOWYM


3 ząbki czosnku, czerwona cebula, czerwona papryczka chili, spory kawałek korzenia imbiru, 3 łyżki czerwonej pasty curry, kilka łodyg selera naciowego, papryka biała, papryka czerwona, mała cukinia, 600 g piersi z kurczaka, puszka mleka kokosowego (400 ml), 3 łyżki sosu rybnego, 3 łyżeczki cukru, sok z całej cytryny (lub limonki, ale akurat jej nie miałam), kiełki rzodkiewki (lub inne, np. fasoli mung), ryż - 100 g na osobę, olej ryżowy (lub inny) do smażenia

Czosnek, cebulę, chili i imbir siekamy drobno. W dużym garnku rozgrzewamy kilka łyżek oleju i podsmażamy na nim warzywa. Następnie dodajemy pastę curry, dorzucamy pokrojonego w kostkę kurczaka i podsmażamy go krótko, mieszając wszystko razem.
Zalewamy zawartość garnka mlekiem kokosowym. Dorzucamy pokrojone w kostkę papryki, cukinie i seler naciowy. Mieszamy, dusimy pod przykryciem. Gdy warzywa zmiękną, dodajemy sos rybny i sok z cytryny. W razie potrzeby dodajemy trochę soli. 

Mój ugotowany wcześniej ryż trzeba było podgrzać, więc dodałam go do garnka i wymieszałam wszystko razem, ale ryż można też podać osobno. Porcje ozdabiamy kiełkami, dla zdrowia i urody - dania i swojej własnej.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz