wtorek, 24 marca 2015

Makaron z fenkułem, łososiem i kaparami

     Do zrobienia sałatki zużyłam tylko pół główki kopru włoskiego, musiałam więc jakoś spożytkować drugą część. Pomyślałam o makaronie z fenkułem, a na dodatki wybrałam kapary i łososia. Szczerze mówiąc spodziewałam się, że będzie to kolejny eksperyment z kategorii tych, których rezultaty da się zjeść, ale których nigdy więcej się nie powtórzy. Tymczasem efekt przerósł moje oczekiwania i okazało się, że wymyśliłam pastę, na którą jeszcze nieraz będę miała ochotę!

     Makaron świderki z koprem włoskim podduszonym w miodzie, zgrillowanym filetem z łososia i kaparami, otoczony sosem ze śmietany i soku cytrynowego doprawionych musztardą i gałką muszkatołową to dzieło, z którego jestem naprawdę dumna. Serdecznie polecam, zwłaszcza tym, którzy boją się anyżowego aromatu fenkuła. Nawet osobom, które nie lubią anyżu, wyda się on przyjemny. Warto zjeść od czasu do czasu koper włoski, bo otwiera głowę na nowe połączenia smakowe, jest delikatny w smaku i niskokaloryczny, a do tego bardzo zdrowy. Zawiera m.in. witaminę C, błonnik i potas, dlatego jest dobry dla nadciśnieniowców. Jeśli kogoś to nie przekonuje, to może doceni fakt, iż fenkuł uznawany jest za afrodyzjak wzmacniający potencję u mężczyzn.


MAKARON FUSILLI Z FENKUŁEM, ŁOSOSIEM I KAPARAMI


pół główki i kilka łodyg fenkuła, ok. 300-gramowy filet z łososia, 2 fileciki anchois, kilka łyżek oliwy do smażenia, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, łyżeczka miodu, łyżeczka musztardy Dijon, 200 ml słodkiej śmietany 18%, 2 łyżki kaparów, 500 g makaronu fusilli, mała cebulka, 2 ząbki czosnku, koperek (ten z kopru włoskiego albo zwykły koperek), sok z połowy cytryny


Filet z łososia smażymy na patelni grillowej - najpierw na stronie ze skórą, potem na drugiej - tak, by w środku był jeszcze różowy.

Cebulę siekamy w drobną kostkę, czosnek i łodyżki fenkuła kroimy w plasterki, fenkuła kroimy poziomo w piórka. 

Makaron wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy al dente.

Rozgrzewamy kilka łyżek oliwy i rozprowadzamy w niej fileciki anchois. Wrzucamy czosnek, cebulę i fenkuła - smażymy, aż się zeszkli. Dodajemy łyżeczkę miodu i szczyptę soli, karmelizujemy jeszcze kilka minut, często mieszając.

Dolewamy śmietanę, doprawiamy solą, pieprzem, gałką muszkatołową i musztardą. Dusimy kilka minut pod przykryciem. 

Łososia pozbawiamy skóry i kroimy na kawałki, które wrzucamy do sosu. Dodajemy kapary. Dusimy jeszcze chwilę. Doprawiamy sos sokiem z cytryny.

Makaron odcedzamy, zostawiając jakieś dwie łyżki wody, w której się gotował. Mieszamy go z tą wodą i gotowym sosem oraz posiekanym koperkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz