piątek, 18 lipca 2014

Wstążki z cukinią i kurkami

     Po okresie zmniejszonej działalności blogowej, nie wróciłam do niej ze szczególnym entuzjazmem. Stołowanie się poza domem rozleniwiło mnie. Lubię, gdy ktoś proponuje mi coś do jedzenia i gdy za mnie zmywa. Poza tym jest tak okrutnie gorąco, że nie chce mi się nic właściwie. Jakąś jednak aktywność kuchenną podejmuję, przegrzewając przy tym organizm do granic możliwości. 

     Wczoraj ugotowałam na przykład bardzo smaczny makaronik, z cukinią i kurkami, które dostępne są od niedawna na straganach. Cukinia trafiła mi się żółta, ale zielona też się nadaje. 

     Same duszone grzybki i cukinia, z dużą ilością pieprzu i tymianku, mogą być smacznym daniem, któremu nie musi towarzyszyć wcale makaron. Wystarczy kromka pieczywa albo kasza jaglana, jeśli ktoś potrzebuje posiłku bezglutenowego.  

     Najważniejsze, że to danie szybkie w przygotowaniu, dzięki czemu nie zdążymy się przy nim za bardzo upocić.
     



WSTĄŻKI Z CUKINIĄ I KURKAMI


pudełko kurek, cukinia - żółta lub zielona, 400 g makaronu - wstążek, gałązki świeżego tymianku, czarny pieprz, sól, łyżka masła, łyżka oliwy, cebula


Makaron gotujemy al dente  w solidnie osolonym wrzątku.

Kurki oczyszczamy starannie z piachu i innych leśnych skarbów, których nie zamierzamy jeść. Cebulkę kroimy w drobną, cukinię w dużą kostkę.

Na patelni rozgrzewamy masło i oliwę. Najpierw szklimy na niej cebulkę, następnie podsmażamy grzybki, na końcu dodajemy cukinię. Doprawiamy solą, świeżo zmielonym pieprzem i dużą ilością tymianku - listki łatwo zdjąć z łodyżek, przeczesując je dwoma palcami z góry do dołu.

Makaron mieszamy z zawartością patelni.







Ten cudownie prosty przepis dodaję do akcji "Cukinia 2014", zorganizowanej przez Edith.


Cukinia 2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz