niedziela, 13 lipca 2014

Orzeźwiająca sałatka z arbuza, mango, mozzarelli i ogórka

     Uporałam się ze wszystkimi wyzwaniami, które trzeba podjąć, by zostać magistrem sztuki i teoretycznie zaczęłam wakacje. W praktyce ciągle jest coś do zrobienia i trudno o dzień całkowicie wolny, w którym niczego bym nie musiała i nikt niczego by ode mnie nie chciał. Mam jednak czas na celebrowanie śniadań. Dzisiejszy dzień znów zapowiada się upalnie, więc zrobiłam dziś sobie lekką, orzeźwiającą sałatkę, która od dawna mi się marzyła. 
     
     Połączenie arbuza, mango, ogórka i mozzarelli może wydawać się dziwne, ale zgodnie z oczekiwaniami było trafione. Elementy tego zestawu są do siebie podobne. Ogórek, arbuz i mango mają dużą zawartość wody, a różnią się jedynie kolorem i zawartością cukru. Sałatkowego charakteru dodają pieprz i oliwa, a jeszcze więcej świeżości nadaje mięta. 

      Do chłodzenia zewnętrznego znakomite są fontanny, wiatraki i wachlarze. Do chłodzenia wewnętrznego idealna jest ta sałatka.



ORZEŹWIAJĄCA SAŁATKA Z ARBUZA, MANGO, MOZZARELLI I OGÓRKA


ogórek zielony, kawałek arbuza, mango, mozzarella w kulkach, listki świeżej mięty, zielony pieprz ziarnisty, oliwa z pierwszego tłoczenia 


Z ogórka, arbuza i mango robimy za pomocą łyżeczki kulki. Dodajemy jeszcze kulki mozzarelli i liście mięty. Polewamy łyżką oliwy i posypujemy świeżo zmielonym pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz